محل تبلیغات شما

نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


امروزه بخش زيادي از افراد جامعه را کساني تشکيل مي دهد که به نوعي با فرآيندهاي اداري سر و کار دارند و يا خود جزيي از بدنه امور اداري و سازماني هستند.


 اين افراد شامل مراجعين، کارمندان و کارفرماياني هستند که هر يک به نوعي در ارتباط با بخش اداري هستند و از اين رو زمان زيادي را در چنين محيط هايي سپري مي‌کنند.


 شايد اتاق مديريت در بين فضاهاي اداري، کم تردد ترين محل خواهد باشد، اما دليل نمي‌شود که به دکوراسيون آن توجه نشود.


بيشتر بخوانيد " مقايسه ميز مديريت مدرن با مبلمان کلاسيک -تفاوتها و شباهتها "


به همين دليل امروز بچه هاي تحريريه شرکت مبلمان اداري آدينا تصميم دارند تا با شما خوانندگان عزيز در مورد موضوع دکوراسيون اتاق مديريت مواردي را به اشتراک بگذارند.


اتاق مديريت از يک سو بايد به گونه طراحي شود که هر جزء آن در برگيرنده خصوصيات يک مدير بوده و از سويي ديگر بايد زيبا، کارآمد و مقرون به صرفه نيز باشد. اين موارد بايد همراه با مشخصات استاندارد و نوع کسب و کار طراحي شود، به طوري که اتاق مديريت نمايشي از پتانسيل و قدرت مديريت شرکت باشد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


شما مي توانيد با استفاده از يک دکوراسيون مناسب بر روي مراجعه کنندگان خود تاثير مثبتي داشته باشيد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد



مطمئن باشيد طراحي دکوراسيون اتاق مديريت به نوعي شناسنامه برند و پيام اقتدار شما به عنوان مدير براي مخاطب است.


وقتي صحبت از طراحي فضاي اداري به ميان مي‌آيد، دفتر مديرعامل چيزي است که نياز به برنامه‌ريزي و توجه دقيق دارد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


مديران به فضايي راحت نياز دارند، فضايي که بتواند از شيوه کاري خاص و نيازهاي شرکت خود پپشتيباني کنند؛ در حالي که اتاق مديريت هنوز هم بايد احساس خوبي را براي شرکاي تجاري و مشتريان بالقوه خود باقي بگذارد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


با توجه به مطالبي که گفته شد، سه گروه از افراد هستند که در محيط هاي اداري رفت و آمد دارند و مدت زماني را در آن جا سپري مي کنند.


بيشتر بخوانيد " ميز مديريت شيک و تصاوير ميز اداري شيک "


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


هر يک از اين دسته افراد با توجه به شرايط و رتبه‌هاي اجتماعي زمان بيشتري يا کمتري را در محل اداري حضور پيدا مي‌کنند. در اين مقاله قصد داريم تا اين افراد را بصورت دقيق در يک اتاق، و منحصرا اتاق مديريت در نظر گرفته و با توجه به نوع حضور آن‌ها در محيط اتاق مديريت به يک نگاه کلي از چگونگي دکوراسيون اداري اتاق مديريت، دست يابيم.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


دکوراسيون اداري اتاق مديريت از ديد مراجعه کنندگان


ابتدا نگاه مراجعين را نسبت به دکوراسيون اداري اتاق مديريت و يک مدير بررسي مي‌کنيم.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


 اين گروه از افراد که کمترين زمان را در محيط ادارات سپري مي‌کنند، متعاقبا و به ندرت امور قابل پيگيريشان، براي به ثمر نشستن توسط رياست يا مديريت مجموعه انجام مي‌شود. هر چند مواردي از اين امور نيز وجود دارد. حال فرض کنيد يک فرد از سطح پايين جامعه يا يک فرد از سطح بالاي جامعه در دفتر يک مدير حاضر شده است. با ورود به آن محل چه حسي بايد به وي دست بدهد؟


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد



قبل از پاسخ به اين سوال نکته‌ اي را بيان مي‌کنيم؛ منظور از دکوراسيون اتاق مديريت، اتاق‌ها و دفاتر مديراني است که مجموعه خصوصي خود را دارا مي‌باشند؛ چرا که ادارات دولتي و سازمان‌هاي وابسته از يک متد و اصول روتين استفاده مي‌کنند و امکان ايجاد تغييرات اساسي در دکوراسيون و چيدمان اين محيط هاي اداري کم و محدود است. هرچند که ما براي چنين مديراني نيز راهکارهايي ارائه خواهيم کرد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


از انواع مبل اداري آدينا ديدن کنيد.


براي مديران دولتي که ميزان تغييرات ناچيزي در دکوراسيون اتاق خود دارند، نظم در اتاق بهترين پيشنهاد است؛ شايد سوال پيش بيايد که مگر در ساير دکوراسيون‌ها نبايد نظم وجود داشته باشد؟


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


 پاسخ ما اين است که منظور از نظم، نظم اداريست که رعايت اصول اوليه چيدمان در آن رعايت شده باشد. بهم ريختگي ظاهري در محيط وجود نداشته باشد و بين لوازم موجود در اتاق با محل قرار گيري آن ها نسبت منطقي و اصولي برقرار باشد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


بيشتر بخوانيد " چيدمان اتاق مدير عامل و 6 عامل مهم در طراحي مبلمان اداري اتاق مديريت "


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


اما نظم در اتاق مديريتِ مديران خصوصي فرق دارد، در اتاق آن‌ها ما بي‌نظمي منظم را نيز پيشنهاد مي‌دهيم؛ چرا که امکان استفاده از دکوراتيوهاي متعددي در اتاق اين مديران وجود دارد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


پس وقتي مشتريان و يا کارمندان از دفتر شما بازديد مي‌کنند، چينش اتاق بايد طوري باشد که حس مدير و بالا بودن به شخص مراجعه کننده دست دهد. از ميان سالن‌ها و ساير اتاق‌ها که مي‌گذرد، تفاوت آن‌ها را با اتاق مدير در همان نگاه اول متوجه شود و پس از ورود به دفتر مديريت علاوه بر حس راحت بودن کنار بالاترين فرد مجموعه، احساس شاخص بودن فرد روبه روي خود را به خوبي درک کند.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


اتاق بايد بازگو کننده نحوه مديريت شما باشد؛ زيرا ظاهر اتاق در بدو ورودشان تاثيري مستقيم بر آن ها مي گذارد.


طراحي اتاق مديريت داراي استاندارد خاصي نيست، همه چيز تابع اندازه فضا، مبلمان، رنگ و نورپردازي است.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


 



رنگ اتاق مديريت


رنگ بر روحيه مدير و بر سطح فعاليت او تأثير مي‌گذارد  بنابراين انتخاب رنگ تصميمي کليدي است.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


 اتاق‌هاي شلوغي که براي جلسات طوفان مغزي استفاده مي‌شود ممکن است قرمز، زرد يا نارنجي باشد که رنگ‌هاي بسيار پرانرژي هستند. با اين حال، بايد توجه داشته باشيد که استفاده بيش از حد از آن‌ها مي تواند منجر به رفتار غيرمنطقي و غيرقابل پيش بيني شود.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


 اتاق‌هاي آرام براي تامل و حل مسئله مي‌توانند به رنگ آبي يا بنفش، که هر دو رنگ مرتبط با آرامش و حقيقت هستند تمام شوند، اما استفاد بيش از حد بسياري از اين رنگ‌ها مي‌توانند اثر بسيار سردي داشته باشند. رنگ‌هاي قهوه‌اي، سفيد و خاکستري اغلب به دليل خنثي بودن محبوبيت بيشتري در دکوراسيون اتاق مديريت دارند.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


سفيد اغلب براي بازتاب پاکي و فرهنگ مينيماليستي استفاده مي‌شود که براي استارتاپ‌ها فوق‌العاده است، در حالي که سياه براي ايجاد روحيه استحکام و قدرت يک سازمان کاربرد دارد و براي شرکت‌هاي معروف و بزرگ انتخابي مناسب است.


بيشتر بخوانيد " کاربرد ام دي اف در ميز مديريت "


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


شما بايد مطمئن شويد که از اين موارد به نسبت‌هاي درست استفاده مي‌شود، در غير اين صورت ممکن است برداشت کاملاً غلطي از فضاي کاري شما ارائه شود.


 فراموش نکنيد که رنگ موضوعي بسيار احساسي و ذهني است و بايد آنچه که شخصيت فردي و سازمان شما دارد را منعکس کند.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


نورپردازي اتاق مديريت


براي نحوه روشنايي اتاق مدير، از نورپردازي هوشمندانه استفاده کنيد.


هميشه سعي کنيد نور طبيعي را برجسته کنيد تا فضاي اتاق روشن‌تر و بيشتر مورد استقبال افراد باشد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


نورپردازي اداري براي سلامتي، رفاه و همچنين بهره‌وري مدير از اهميت بالايي برخوردار است. از نظر علمي اثبات شده است که نوع نورپردازي مورد استفاده در اتاق رياست، در واقع بر نحوه مديريت، خلق و خوي و سلامت مديرعاملان به مرور زمان تأثير مي‌گذارد.


 اگرچه نورپردازي انتخابي نبايد خيلي خسته و کسل‌کننده باشد، در عين حال نيز نبايد درخشندگي شديد و زيادي نيز داشته باشد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


غالباً توصيه مي‌شود که نورپردازي در داخل اتاق تا حد ممکن با نور بيرون هماهنگ شود (اگر نور طبيعي در دسترس باشد). علاوه بر اين، بسته به چيدمان فضاي اتاق مديريت، ممکن است انواع مختلفي از چراغ‌ها مانند چراغ‌هاي سقفي، لامپ‌هاي ديواري و موارد ديگر مورد نياز باشد.


بيشتر بخوانيد " کتابخانه اداري و فوايد کتابخانه و کمد مديريت "


بايد بدانيد که روشنايي از اتاق به اتاق و از کسب‌وکار تا کسب‌و‌کار ديگر متفاوت است.


 


چيدمان اتاق مديريت


در ادامه بحث دکوراسيون دفتر کار مديريت به چيدمان مناسب براي آن مي پردازيم. شما بايد براساس متراژ فضايي که در اختيار داريد استاندارد هاي مربوط به دکوراسيون داخلي را رعايت کنيد.


ابتدا اتاق کوچک را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. ميز مدير، صندلي اداري، کمد و فايل‌ها، مبل يا مبلمان ميزبان، همگي در سمتي از اتاق قرار گيرند که فضاي داخلي دفتر را بزرگ جلوه دهد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


بهتر است رنگ اتاق يا پوشش روي ديوارها از رنگ‌هاي متضاد با اتاق‌هاي ساير دفاتر باشد، طيف رنگ نيز بر اساس علايق مديران تعيين مي‌شود، اما بايد نکات روانشناسي آن نيز رعايت شود. همچنين بهتر است از پوشش چرم و چوب مرغوب در دکوراسيون اداري اتاق مديريت استفاده شود چرا که باعث ايجاد حسِ لوکس بودن در محيط خواهد شد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


رنگ‌هاي زرشکي و بنفش انتخاب‌هاي خوبي براي چرم و چوب‌هاي تيره‌تر به عنوان مکمل هستند. با وجود تيره­‌گي‌هاي بيان شده، از نورهاي غير مستقيم بهره بگيريد تا انعکاس نور لطمه‌اي به برجسته بودن يا محو شدن دکوراتيوها وارد نکند.


اما قضيه براي دفاتر بزرگ فرق مي‌کند. چيدمان اين اتاق‌ها بايد طوري باشد که نقاط مختلف اتاق از حالت خلا و بي حسي خارج شود. ميزهاي طويل مناسب چنين اتاق‌هايي هستند، صندلي مديريتي بزرگ چرمي حس قدرتمند بودن را به اتاق مديريت تزريق مي‌کند. البته توجه داشته باشيد صندلي که براي مديريت و ساير کارکنان انتخاب مي‌کنيد، ويژگي هاي مهم يک صندلي ارگونوميک را داشته باشد.


بيشتر بخوانيد " ميز مديريت سلطنتي چوبي "


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


به جاي استفاده از کمدهاي معمولي بهتر است از کمدهاي ديواري يا مخفي استفاده شود تا نظم ساختاري دفتر مديريت بهم نخورد.


مبلمان راحتي، حتي کاناپه‌هاي بزرگ نيز انتخاب مناسبي هستند، به شرطي که رنگ و مدل آن‌ها با محيط تضاد فاحشي نداشته باشد.


 دکوراتيوهاي شيشه‌اي با اعمال نورهاي مستقيم و شکست نور در آن‌ها، جلوه‌اي خاص به محيط اتاق مي‌دهند. وجود لوستر در اتاق مدير به خصوص از جنس ف نيز ترکيب جذابي براي دفتر مديريت به وجود مي‌آورد و مي‌تواند براي دکوراسيون اتاق مدير مناسب باشد.


استفاده از فرش نيز براي چنين جايي پيشنهاد هيجان انگيزي است. يک فرش کوچک که در محل رفت آمد قرار نگرفته باشد و بيشتر جهت جلوه‌گري باشد.


 


نکاتي که بايد در طراحي دکوراسيون اتاق مديريت در نظر بگيريد


 


همچنين در اتاق مديريت معمولا از تابلوهاي ديواري هيجان انگيز يا گران قيمت نيز استفاده مي‌شود تا افراد را تحت تاثير قرار داده و به آن‌ها بفهماند که در اتاق يک رييس حضور دارند.


 


سخن آخر


اتاق مديريت بايد ارزش شرکت را منعکس کند و به عنوان مهم‌ترين فضاي اداري، آنچه تجارت را تحريک مي‌کند و شرکت را توسعه مي‌دهد در نظر گرفته شود.


رنگ و مبلمان مي‌توانند فرهنگ اين فضا را منعکس کنند و در روحيه افراد تأثيري بنيادين بگذارند.


همچنين اتاق مديريت بايد بر اساس ارزش‌ها و مأموريت هاي اصلي شرکت طراحي شود.


شرکت آدينا تنها "شرکت مبلمان اداري در غرب تهران" ميباشد که کار طراحي و دکوراسيون داخلي اتاق مديريت را به صورت تخصصي و سفارشي براي شما مشتريان عزيز انجام مي دهد.


 


لطفا نظرات خود را با ما درميان بگذاريد.


براي طراحي با کارشناسان مبلمان اداري آدينا تماس بگيريد.


آدينا پاسخي شايسته به سليقه شما


لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره هاي زير در ارتباط باشيد.


 


   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620 

چگونه بهترين طراحي داخلي را براي مطب خود پياده کنيم

حرفه اي دکوراسيون اداري خود را طراحي کنيد

مبلمان اداري و نکات کليدي که در مورد آن بايد بدانيد .

اتاق ,مديريت ,اداري ,بايد ,دکوراسيون ,يک ,اتاق مديريت ,در اتاق ,دکوراسيون اتاق ,اداري اتاق ,بيشتر بخوانيد ,باشد بيشتر بخوانيد ,توجه داشته باشيد ,مبلمان اداري آدينا ,شرکت مبلمان اداري

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
پاييز Stephanie تحليل آماري مقالات و پايان نامه Arturo Samantha مشاوره تحصيلي ايران مشاوره Lisa Megan فوتبالي ها Lisa